جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

جاکارتا: قاطعیت دولت اندونزی برای پیشبرد طرح‌های توسعه فضای سبز موجب اجرای طرح جالبی شده است.

در طرح جدید از زوج‌های جوان که قصد ازدواج دارند خواسته می‌شود که دست‌کم 10 اصله نهال خریداری کنند و آنها را برای کاشت در اختیار مقامات محیط زیست قرار دهند.

همچنین زوج‌هایی هم که قصد جدایی داشته باشند، باید دست کم یک درخت خریداری کنند. گفتنی است در چند سال اخیر با توجه به سرعت یافتن قطع بی‌رویه درختان، از حجم جنگل‌های طبیعی اندونزی کاسته شده است و دولت قصد دارد از این طریق خسارت‌ها را جبران کند.

تا زمانی که زوج‌های در حال ازدواج یا طلاق درخت‌ها را خریداری نکنند، ازدواج و طلاق آنها به صورت رسمی ثبت نمی‌شود. 

کارت پستال دردسرساز

لندن: مردی که با ادعای واهی مجوز سفر به انگلیس را دریافت کرده بود با هوشیاری مقامات مهاجرتی مستقر در فرودگاه به دام افتاد. این مرد 40 ساله اهل مکزیک در جریان یک بازپرسی ساده توسط مقامات مهاجرت فرودگاه اعلام کرد که برای یک سفر کوتاه به قصد دیدار دوستش که به تازگی رستورانی در لندن افتتاح کرده، به انگلیس آمده است.

اما ماموران در حین بازرسی چمدان او مقدار زیادی غذای مکزیکی و چندین کارت پستال پیدا کردند که در همه آنها برای زندگی جدید این مرد در انگلیس آرزوی موفقیت شده بود.

ماموران با مشاهده این کارت پستال‌ها این مرد را دستگیر کرده و اقامتش در انگلیس را لغو کردند. وی اعتراف کرد که قصد داشته به صورت غیرقانونی در رستوران دوستش مشغول به کار شود و حتی خانواده‌اش را نیز به صورت غیرقانونی به انگلیس ببرد.

شغلی به نام مشق نوشتن

پاریس: از این پس دانش آموزان تنبل می‌توانند به جای سر  و کله زدن با خواهر و برادر بزرگ‌تر خود برای نوشتن مشق‌هایشان، پول‌تو جیبی‌شان را جمع کنند و به یک پایگاه اینترنتی بپردازند تا دانش‌آموزان بزرگ‌تر برای آنها مشق بنویسند.

این پایگاه اینترنتی به ابتکار چند دانش آموز راه افتاده که قصد دارند برای تامین مخارج تحصیل‌شان، مشق بنویسند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانش‌آموزان با پرداخت مبلغی در حدود 4 یورو می‌توانند پاسخ به سؤالات درسی را از این پایگاه اینترنتی خریداری کنند و در صورتی که مقاله‌ای برای کنفرانس درسی احتیاج داشته باشند، شاید مجبور شوند تا 80 یورو هم بپردازند تا دانش آموزان بزرگ‌تر برای آنها مقاله مورد نظرشان را بنویسند و به نشانی پست الکترونیکی‌شان ارسال کنند.

البته معلمان مدارس علیه این پایگاه اینترنتی واکنش نشان دادند و معتقدند این پایگاه اینترنتی موجب تنبل شدن و بی‌سواد ماندن دانش‌‌آموزان می‌شود.

دردسر 100 ساله شدن

توکیو: جای تردیدی وجود ندارد که ژاپن یکی از پیرترین جمعیت‌های جهان را در اختیار دارد و هر ساله نیز به تعداد افرادی که به 100 سالگی قدم می‌گذارند در این کشور افزوده می‌شود. کارشناسان بر این عقیده‌اند که ژن، نوع تغذیه و خدمات خوب بهداشتی ازجمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش طول عمر آنهاست.

این در حالی است که اخیرا  افزایش تعداد افراد بالای 100 سال در ژاپن به دردسری برای دولت تبدیل شده است. در سال 1963، زمانی که دولت تصمیم گرفت به افراد بالای
 100 سال، کاپ‌های نقره به عنوان هدیه اعطا کند، تعداد افراد بالای 100 سال فقط 153 نفر بود.

اما در سال گذشته این آمار به 19 هزار و 769 نفر رسید که هزینه زیادی را برای خرید جام‌های نقره بر دوش دولت تحمیل می‌کند. به همین منظور دولت تصمیم گرفته است تا با کاهش اندازه جام‌ها، حجم نقره به کار رفته در آنها را کاهش دهد.

کد خبر 76608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز